فایل فلش

۱۱۱ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی مخابرات – سیستم

عنوان:

رادارهای فرکانس بالا

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در این تحقیق به بیان کلیات و کاربردهای دسته خاصی از رادارها به نام رادارهای فرکانس بالا پرداخته می شود. ویژگی خاص امواج HF در انعکاس بر اثر برخورد با لایه های یونیسفر اطراف زمین باعث افزایش برد رادار می گردد. از طرفی با توجه به محدوده طول موج این امواج امکان بررسی امواج و جریان های سطح اقیانوس امکانپذیر است. این ویژگی ها زمینه کاربردهای منحصر به فردی برای این نوع رادارها ایجاد نموده است. به این منظور ابتدا مشخصات رادارهای فرکانس بالا تشریح می گردد، سپس نحوه عملکرد رادارهای فرکانس بالا و ویژگی های آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه چند کاربرد رادارهای فرکانس بالا از قبیل WERA و CODAR و PISCES HF SuperDARN که در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند بیان می گردد. در هر مورد سعی شده تا مشخصات فنی هریک از رادارها به صورت کلی شرح داده شود. در برخی موارد موقعیت جغرافیایی و محل نصب آنتن های رادار مورد نظر و نحوه آرایش آنتن ها به صورت مصور مشخص شده است. از آنجا که یکی از کاربردهای مهم رادارهای فرکانس بالا بررسی وضعیت دریا می باشد در ادامه روش اندازه گیری ارتفاع و جهت امواج اقیانوس با رادارهای فرکانس بالا بررسی می شود. در نهایت، به بیان مقاله ای در زمینه تشخیص سونامی با استفاده از رادارهای فرکانس بالا پرداخته می شود. صحت روابط به دست آمده در مقاله مذکور با بررسی شکل ها و نمودارهای به دست آمده از سیستم سی سوند دانشگاه روتگر که در توکرتون نیوجرسی قرار دارد مورد تایید قرار می گیرد.

مقدمه:

رادار، سیستمی الکترومغناطیسی است که برای تشخیص و به دست آوردن موقعیت اشیا به کار می رود. این دستگاه موج خاصی از خود متصاعد می کند (به عنوان مثال به شکل مدولاسیون پالسی با یک موج سینوسی). این موج پس از برخورد با جسم موردنظر برمی گردد. این موج را اکو می نامیم رادار با پردازش اکو اطلاعاتی از جسم به دست می آورد.

رادار مخفف کلمات Radio Detection & Ranging است و برای اولین بار در جنگ جهانی دوم برای تشخیص هواپیماهای دشمن و نشانه گیری سلاح های ضد هواپیما به کار گرفته شد. رادارها برای شناسایی اجسامی به کار می روند که چشم ما قادر به دیدن آنها نیست. مثلا اجسام در فواصل دور یا اجسام در مه. این یکی از مهمترین کاربردهای رادار است. یک رادار ابتدایی از یک فرستنده، آنتن گیرنده و یک آشکارساز انرژی تشکیل شده است.

رادارها در زمین، هوا و دریا استفاده می شوند. در ادامه به چند مورد از کاربردهای رادار اشاره می کنیم:

  • کنترل ترافیک هوایی
  • ناوبری هواپیما
  • کاربردهای هواشناسی
  • امنیت کشتی ها
  • کاربردهای فضایی
  • کنترل سرعت در جاده ها
  • کاربردهای نظامی که تقریبا بیشترین استفاده از رادار در این قسمت است.

کارکردهای اصلی رادار:

  • تشخیص وجود جسم
  • تشخیص فاصله جسم: این کار معمولا به کمک اندازه گیری زمان رفت و برگشت موج انجام می شود.
  • تشخیص ثابت یا متحرک بودن جسم: این کار به کمک دنبال کردن جسم یا استفاده از اثر داپلر انجام می شود.
  • تشخیص سرعت جسم: در واقع هر سیستم راداری که قادر به تشخیص فاصله باشد، به کمک یک حافظه می تواند سرعت جسم را تعیین کند. اما معمولا از اثر داپلر استفاده می شود.
  • دنبال کردن جسم.

از آنجا که امواج HF (فرکانس 3 تا 30 مگاهرتز) پس از برخورد با یونیسفر منعکس می شوند، از رادارهایی که فرکانس آنها در محدوده HF است و به رادارهای فرکانس بالا و یا HF رادار معروف هستند برای بررسی فواصل خیلی زیاد استفاده می شود. از سویی دیگر همان گونه که بعدا خواهیم دید در بررسی سطح اقیانوس ها باید طول موج امواج ارسالی توسط رادار دو برابر طول موج امواج اقیانوس باشد و با توجه به طول موج امواج HF بهترین گزینه برای بررسی سطح اقیانوس ها HF رادارها می باشند.

HF رادارها در زمینه های مختلفی از جمله مشاهده جریان های اقیانوس به کار برده می شوند. این مشاهده برای دنبال کردن اجسام متحرک بر روی آب، تشخیص جریان های گردابی، نظارت بر یخ دریاها، اخطار برای وجود سونامی و نظارت بر آلودگی های دریا به کار می روند.

رادارهای فرکانس بالا در دو مد امواج – آسمانی و امواج – زمینی کار می کنند. در رادارهای امواج – آسمانی، رادار مانند ایستگاه های مخابراتی HF امواج را در یک زاویه باریک در سطح افق و در یک زاویه عمودی بزرگ بین 5 تا 25 درجه منتشر می کنند. امواج تابیده شده با زاویه عمودی کم تا زاویه بزرگ بحرانی (که به فرکانس امواج ارسالی و چگالی الکترون های یونیسفر وابسته است) بازتاب می شوند به طوری که به سمت زمین برگشت داده می شوند.

با توجه به اهمیت رادارهای فرکانس بالا و ویژگی های منحصر به فرد آن، در این سمینار سعی شده تا در فصل دوم ویژگی های کلی رادارهای فرکانس بالا بررسی شود. در آن فصل ابتدا انواع روش های بکارگیری این رادار شرح داده می شود و سپس با تفصیل بیشتری به نحوه عملکرد رادارهای موج – آسمانی و چگونگی شکست امواج HF در اثر برخورد با یونیسفر تشریح می گردد و رابطه مربوط به شکست این امواج ارائه می شود. در ادامه این فصل نحوه عملکرد رادارهای موج – زمینی بیان شده و رابطه طول موج ارسالی و طول موج امواج اقیانوس شرح داده می شود.

در فصل سوم چند نوع از رادارهای فرکانس بالا و کاربردهای آنها شرح داده می شود و در فصل چهارم روش اندازه گیری ارتفاع و جهت امواج دریاها توسط رادارهای فرکانس بالا شرح داده می شود. در فصل پنجم روش آشکارسازی سونامی که یکی از کاربردهای مهم رادارهای فرکانس بالا در سال های اخیر است بیان می شود.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 4888 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 96





کلمات کلیدی : پایان نامه رادارهای فرکانس بالا , رادارهای فرکانس بالا , مقاله رادارهای فرکانس بالا , پایان نامه رادارهای فرکانس بالا , سمینار رادارهای فرکانس بالا , دانلود تحقیق رادارهای فرکانس بالا
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – قدرت

عنوان:

کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

در فصل اول پس از آشنایی با نیروگاه های توربین گازی به صورت نوعی توربین گازی SGT-800 ساخته شرکت زیمنس، مورد بررسی قرار میگیرد و قسمتها و پارامترهای قابل اندازه گیری این توربین ها بررسی میشوند. در فصل دوم تعاریفی همچون شبکه، پروتکل مطرح میشود و همچنین استانداردهای لایه بندی سیستمهای کنترلی به طور خلاصه مورد بررسی و در فصل سوم سیستم کنترل DCS بررسی می شوند.

در فصل چهارم سیستم کنترلی توربین های گازی SGT-800 بررسی و به معرفی نرم افزار WinCC تشریح میشود و در فصل پنجم به تشریح سیستمهای کنترلی PDCS میپردازیم در این فصل به بررسی دو تکنیک از تکنی کهای مدیریت بار که در سیستم های PDCS استفاده می شود اشاره می شود این دو تکنیک شامل بارزدایی (load shedding) و تقسیم بار (load sharing) بین ژنراتورها میشود.

در پایان انواع PLC های استفاده شده در سیستمهای کنترلی SGT-800 و PDCS اشاره می شود.

فصل اول:

توربین های گازی

1-1) مقدمه

گاز طبیعی یکی از منابع طبیعی است که موارد استفاده فراوانی در مصارف خانگی و صنعتی دارد. تولید انرژی برق نیز یکی از مصارف مهم گاز طبیعی است. از آنجا که کشور عزیزمان ایران نیز از این گنجینه ارزشمند بی بهره نیست، از این رو بستر استفاده از این نعمت برای تولید انرژی برق فراهم آمده است. توربین های گازی، ابزاری برای رسیدن به این مهم هستند از این رو شرکتهای مهم دنیا، برای به انحصار در آوردن این صنعت شروع به رقابت کردند. شرکت زیمنس یکی از شرکتهای موفق، در این زمینه می باشد، از این رو توربینهای گازی مختلفی که با تنوع در میزان مصرف و تولید برای انجام کار خاصی طراحی و ساخته میشوند.

SGT-800، یکی از محصولات این شرکت میباشد، و به علت اینکه قسمت زیادی از سوخت این توربین گاز طبیعی میباشد، از این رو مطالعه و بررسی عملکرد و کنترل آن نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. از این رو، در این فصل، ابتدا به مقدمهای راجع به توربین های گازی و اجزای تشکیل دهنده آن پرداخته و سپس به مطالعه و معرفی SGT-800 میپردازیم و پارامترهای مختلف آن را که میبایست کنترل شوند، بررسی می کنیم.

2-1) هدف اصلی نیروگاه

نیروگاه باید در هر لحظه مقدار بار مورد نیاز مصرفکننده را تامین کند، بعبارت دیگر هدف اصلی از کنترل نیروگاه، هماهنگ نمودن انرژی تولید شده و انرژی مصرفی میباشد. در ضمن انرژی تولید شده باید کیفیت مطلوب را داشته باشد، یعنی خروجی ژنراتور باید دارای ولتاژ و فرکانس مطلوب باشد. هر گونه تغییر در مصرف انرژی الکتریکی، باعث تغییر در ولتاژ و فرکانس میگردد. کنترل نیروگاه گازی با استفاده از عناصر کنترلی، برای ایجاد توازن بین تولید و مصرف، به وسیله کنترل ولتاژ و فرکانس مناسب انجام میشود.

3-1) مقدمه ای بر توربین گاز

توربین گازی، هوا را به عنوان سیال، بکار میبرد و توسط یک کمپرسور آن را متراکم مینماید. سوخت در محفظه احتراق به هوای داغ افزوده و سپس محترق میگردد. هر یک از محفظه ها شامل مشعل هایی، به منظور اضافه کردن حرارت به هوای ورودی توربین میباشد. گاز داغ در طی چندین ردیف توربین، منبسط شده و با فشار اتمسفر به محیط تخلیه میگردد. گاز خروجی، توربین را از طریق پخشگر خروجی ترک نموده و به دودکش میرسد. توان خروجی مفید به کمپرسور و نهایتاً به ژنراتور، منتقل می گردد.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 2294 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 114





کلمات کلیدی : پایان نامه کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS , کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS , مقاله کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS , پایان نامه کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS , سیمنارکنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS , تحقیق کنترل نیروگاه گازی با استفاده از DCS
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش قدرت

عنوان:

سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

این تحقیق با عنوان “سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان “، شامل چند زیر تحقیق در مورد موضوعاتنهفته در زیر آن (صرفهجوئی و مدیریت انرژی (در ساختمان ) ، شبکه های اتوماسیون و سیستم هایاتوماسیون و مدیریت ساختمان ) میباشد. در همین راستا، انواع روشهای صرفه جویی مصرف انرژی مطرحشده اند و روش استفاده از مدیریت ساختمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی با توجه به راهکارهایاتوماسیون تشریح شده است . با توجه به وسعت موضوع، سعی شده است تا به هر زیر موضوع به حد مناسبیپرداخته شده و سپس این تحقیقات در چارچوب اصلی (سیستم مدیریت انرژی ساختمان ) به هم پیوندبخورند.

مقدمه:

مروزه با پیشرفت همه جانبه تکنولوژی بخصوص در تکنولوژی اطلاعات (IT) و شبکههای کـامپیوتری بحـث کاربرد این تکنولوژیها در ساختمانها برای بهره مندی از خصوصیات مناسب آن مطرح شدهاست. طبق آمارمنتشره از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور ، چهل درصد انرژی مـصرفی در ایـران مربوط به بخش ساختمان میباشد. همچنین طبق برآورد های بعمل آمده با بکـارگیری صـنعت اتوماسـیون ساختمان میتوان حداقل سی درصد در مصرف انرژی ساختمانهای مـسکونی صـرفه جـویی کـرد . یعنـی در حدود دوازده درصد صرفه جویی در مصرف سالانه انرژی کشور. با انجام چنین صرفهجوئی عظیمی راه بـرای توسعه همه جانبه کشور هموارتر میشود. بطور کلی امروزه دلایل استفاده از اتوماسیون ساختمان بخصوص در ساختمانهای بـزرگ را مـیتـوان چنـین برشمرد صرفه جوئی مصرف انرژی ایجاد راحتى و امنیت بیشتر امکان کنترل متمرکز همه سیستم های ساختمان امکان کنترل ساختمان از طریق اینترنت راحتی در کارکرد امکان کنترل و مدیریت از همه نقاط و همچنین از اینترنت سهولت تکامل قابل انعطاف بودن در برابر تغییرات کاربری بنابر این به نظر میرسد کاربرد اتوماسیون ساختمان برای مدیران ساختمانها بخـصوص سـاختمانهای بـزرگ که دارای سیستمهای فراوانی میباشند بسیار مناسب و حتی گاهی ضروری میباشد. کاربرد سیستمهای مدیریت انرژی ساختمان برای سازندگان و مصرف کنندگان مزایای بسیار زیـادی دارد، از جمله : برای سازندگان : • کاهش هزینه ساخت • افزایش تولید و توسعه آن • امتیازات رقابتی قابل توجه • افزایش میزان کارآیی ساختمان در کاربری های مختلف • کاهش ریسک تعهدات و مسائل حقوقی برای مصرف کنندگان : • افزایش کیفیت بدون افزایش هزینه اضافه • افزایش تناسب و آسایش و کارایی • کاهش هزینه های جاری 3 • در طول حصول مزایای اقتصادی از طریق کاهش هزینهها، بازگشت سرمایه به سرعت انجام می پذیرد. در عوض، کاربرد سیستمهای مدیریت انرژی ساختمان، برای مصرف کنندگان هزینه اولیه نسبتاً بالایی دارد . با توجه به بحران انرژی در جهان، در بسیاری از نقاط جهان این سرمایه گذاری معقول بـوده و سـرمایه اولیـه طی 2 تا حداکثر 6 سال برگردانده میشود که این امر نشان دهنده تناسب اقتصادی بـسیار مناسـب کـاربرد این سیستمها است. به این سبب، سیستمهای مدیریت انرژی ساختمان در این کشورها، راهی بسیار طولانی را پیموده و پیشرفت بسیاری نمودهاند و این سیستمها در حال جا افتادن در آنها میباشد. با توجه به غلبه مزایای سیستم مدیریت انرژی ساختمان بر دشواریهای آن (حتی در کشور ما)، به نظر مـی- رسد سرمایهگذاری در این بخش به نفع اقتصاد ملی ایران باشد . با این وجود، متأسفانه به علت اینکـه هزینـه اولیه سیستمهای مدیریت انرژی فعلی (انواع خارجی) نسبت به درآمد قشر متوسط و پائین جامعه بالا و گـاه بسیار بالا میباشد و همچنین هنوز قشر ثروتمند جامعه با مزایای این سیستمها آشنا نشده انـد، کـاربرد ایـن سیستمها در کشور ما بسیار کم بوده است.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .


فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 3439 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 128




کلمات کلیدی : پایان نامه سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان , سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان , مقاله سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان , پایان نامه سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان , سمینار سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان , تحقیق سیستم مدیریت هوشمند انرژی ساختمان
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش مخابرات

عنوان:

تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

NGN را می توان نتیجه تفکر همگرایی در شبکه های ارتباطی دانست. تفکری که با هدف همگرا نمودن کلیه بسترهای ارتباطی موجود ( اعم از دیتا، موبایل، تلفن و تلویزیون کابلی و …) روی بستری مشترک مبتنی بر فناوری پروتکل اینترنت (IP) سعی در کاهش هزینه ها و ارائه یکپارچه خدمات دارد. این فناوری عملا سرویس دهی زیر ساختها را یکسان می کند و این امکان را به وجود می آورد که صوت و داده از طریق پروتکل اینترنت در شبکه زیر ساخت منتقل شود. اگر از مفاهیم کلی بگذریم و وارد لایه فنی شویم، به وضوح خواهیم دید که ظهور NGN نتیجه منطقی و طبیعی روندی است که از آغاز پیدایش اینترنت در صحنه ارتباطات رخ داده است. رشد تصاعدی تعداد کاربارن این شبکه و تمایل روز افزون سایر بخش های تجاری با بکارگیری اینترنت و شبکه های کوچکتر با فناوری مشابه به عنوان بستر فعالیت های تجاری، کمیت و کیفیت مورد انتظار از کاربردهای اینترنتی را به صورت تصاعدی افزایش داده است. به این ترتیب لزوم به کار بستن تمهیدات امنیتی محرز است در این راستا در این سمینار نخست تعریف و معماری NGN و نحوه توسعه شبکه ها بسوی آن ارائه شده است و استاندارد سازی و توابع بکار رفته در آن و همچنین ارتباط NGN با IMS و امنیت NGN در فصول بعدی آمده است. در پایان نیز برخی از مقالات اخیر در راستای NGN آورده شده است.

مقدمه:

از زمان اختراع تلفن که سرویس ابتدایی صوت ایجاد و ارتباط صدای شخص به شخص امکانپذیر شد، توسعه شگرفی به سوی آنچه که تکنولوژی ارتباط نامیده می شود صورت پذیرفت. ارتباطات از فواصل کوتاه به فاصله طولانی و از ارتباط نقطه به نقطه به نقطه به چند نقطه ارتقا پیدا کرد و ارتباطات ثابت به موبایل و از زمین به هوا و از زمین به دریا امکانپذیر شده است. معماری اینترنت اساسا از سال 1974 ثابت مانده و همچنان قدرت خود را اثبات می کند. بنابراین شعار قدیمی (آ پی ورای همهف همه چیز بر روی آی پی ) امروز بیش از هر زمان دیگری صدق می کند را به عنوان یک شبکه ای مبتنی بر بسته، با قابلیت ایجاد سرویس های مخابراتی و توانایی استفاده از مالتی برودبند (پهن باند) تکنلوژی انتقال با تضمین و اینکه توابع وابسته به سرویس مستقل از تکنولوژی های زیر لایه انتقال می باشد و در آن دسترسی آزاد مشتریان به سرویس های مختلف ارائه شده و همچنین پشتیبانی از تحرک که حضور سرویس را در همه جا برای مشتریان فراهم بیاورد را  تعریف کرده است.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 4435 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 107





کلمات کلیدی : پایان نامه تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود , تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود , مقاله تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود , پایان نامه تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود , پروژه تحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود , سمینارتحلیل عمومی NGN با مقایسه کارایی با شبکه های موجود
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


 دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق- الکترونیک
عنوان:
بررسی سوئیچ های اترنت

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

 

چکیده
با توجه به گسترش روز افزون استفاده از شبکه های کامپیوتری در کاربردهای
مختلف و با ابعاد گوناگون ، استفاده از هاب برای اتصال این شبکه ها و گسترش آنها
کابری مطلوبی ندارد . لذا در سیستم های جدید برای افزایش سرعت انتقال و
جلوگیری از تداخل و ترافیک شبکه از سویچ استفاده می گردد. سوئیچ های اترنت
استفاده شده و موجب جلوگیری از تداخل و OSI ابزاری هستند که در لایه دوم مدل
افزایش سرعت انتقال دیتا می گردد. در این سمینار ما پس از بررسی اجمالی اترنت ،
عملکرد و جایگاه سوئیچ را در شبکه محلی بررسی خواهیم کرد.

مقدمه
دنیای شبکه و انواع سوئیچ ها
سوئیچ در ادبیات شبکه های کامپیوتری عبارتست از فرآیند دریافت یک واحد داده دارای هویت
از یکی از کانالهای ورودی و هدایت آن بر روی کانال خروجی مناسب ، بنحوی که به سوی مقصد
نهایی خود نزدیک و رهنمون شود.هر ابزاری که چنین رفتاری را از خود نشان دهد بطور عام یک
سوئیچ است ؛ با این دیدگاه تمام دستگاههای زیر را می توان یک ابزار سوئیچ نامید :
تکرار کننده ابزاری است مخابراتی که سیگنال دیجیتال ورودی را : (Repeater ) تکرار کننده
دریافت کرده و پس از تشخیص صفر ها و یکهای آن را از نو در خروجی خود ، بصورت یک
سیگنال دیجیتال عاری از نویز و بدون تضعیف باز تولید میکند . تکرار کننده ها هیچ درکی از فریم
، بسته و حتی بایت ندارند و صرفا با مفهوم بیت و سطوح ولتاژ آشنا هستند . با تعریفی که از
را پیاده OSI تکرار کننده شد قطعا میتوان به این نتیجه رسید که تکرار کننده فقط لایه یکم از مدل
کرده است و بیشتر از گیرنده / فرستنده بیت چیزی نیست . با این توصیف می توان تکرار کننده را
یک سوئیچ لایه یک ( L1 Switch) تلقی کرد.

( Hub ) هاب :  یک هاب معمولی دارای تعدادی خط ورودی است که این خطوط از لحاظ 
الکتریکی از درون به یکدیگر وصل شده اند . فریمی که از یک خط ورودی دریافت میشود بی قید
و شرط بر روی تمام خطوط دیگر ارسال و منتشر خواهد شد . هر گاه دو فریم همزمان بر روی
هاب ارسال شوند ، تصادم رخ خواهد داد . همان اتفاقی که بر روی کابل کواکسیال می افتد . تمام
خطوط ورودی هاب باید با سرعت یکسانی کار کنند . از این دیدگاه هاب تنها کاری که میکند
انتقال سیگنال ورودی بر روی باس مشترک درونی هاب است و هیچ پردازش هوشمندی انجام
نمیدهد ، هاب را با اختلاف نا چیزی شبیه تکرار کننده میدانیم . بطوری که هاب بیتهای ورودی
پورتها را عینا بر روی باس مشترک تکرار و تزریق میکند .پس هاب نیز یک سوئیچ لایه یک است
و از اطلاعات سرآیند فریم به هیچوجه استفاده نمیکند .
سوئیچ سخت افزاری است که فریم های اطلاعات تولید شده توسط کارت : ( Switch ) سوئیچ
همان آدرس سخت ، MAC شبکه را گرفته و پس از پردازش سرآیند فریم و براساس آدرسهای
افزاری درج شده در درون کارت شبکه ، آنها را به سوی پرت خروجی مناسب هدایت میکند . از
آنجایی که هیچ ارتباط الکتریکی مستقیم و بی واسطه بین پورتهای یک سوئیچ وجود ندارد لذا این
امکان وجود دارد که هر یک از پورتها با سرعت متفاوتی کار کنند .سوئیچ در درون دارای پردازنده
است و فریمهای ورودی یا خروجی را بافر میکند بدین نحو میتواند در هدایت فریمها هوشمندی
بخرج دهد و کنترل بیشتری را اعمال کند .
از آنجایی که سوئیچ ها با فریمها کار میکنند و به محتوای سر آیند آنها احتیاج دارد لذا بیتها پس از
دریافت در لایه فیزیکی بایستی تحویل سخت افزار لایه بالاتر یعنی لایه پیوند داده شوند تا
پردازشهای لازم بر روی سرآیند فریم انجام گیرد . از این دیدگاه سوئیچ ابزاریست که در لایه 2
کار میکند .
را به هم وصل میکند . شبکه ایی LAN پل ابزاری است که دو. یا چند شبکه : ( Bridge ) پل
که از طریق پل به هم وصل می شوند می توانند همگون ( مثل اترنت ) و یا غیر همگون ( اترنت ،
بی سیم ، توکن رینگ یا نظایر آن ) باشند . پلها نیز شبیه سوئیچ ها بر اساس آدرسهای درج شده
است . بنابراین پل نیز ابزاری MAC در سرآیند فریمها کار میکنند و ملاک هدایت فریمها آدرس
است که در لایه 2 کار میکند و می توان آن را سوئیچ لایه 2 نامید .
شکل زیر در یک فضای قیاسی عملکرد هاب ، سوئیچ و پل را تداعی می نماید.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 1677 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 82





کلمات کلیدی : پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت , بررسی سوئیچ های اترنت , مقاله بررسی سوئیچ های اترنت , پایان نامه بررسی سوئیچ های اترنت , سیمناربررسی سوئیچ های اترنت , تحقیق بررسی سوئیچ های اترنت , دانلود بررسی سوئیچ های اترنت
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – مخابرات

عنوان :

نهان نگاری دیجیتال

 

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده :

به دلیل مزایای دیجیتال نسبت به آنولوگ دیتای مالتی مدیا عمدتا به صورت دیجیتال

می باشد و این مزایا در چندین دسته قابل تقسیم بندی هستند . اولا ایجاد دیتای مالتی

مدیای دیجیتال ساده تر و در مقابل خطاها ی ایجاد شده مقاوم تر می باشد . ویرایش

و اصلاح اطلاعات در این حالت نسبتا آسان تر انجام می پذیرد . ثانیا دیتای مالتی

مدیای دیجیتال تقریبا بدون  هیچ خطا و تداخلی درشبکه های کامپیوتر قابل دسترسی

و انتقال می باشد .ثالثا پردازش نرم افزاری دیتا در این حالت به جای پردازش سخت

افزاری موجب افزایش قابلیت شکل دهی مجدد اطلاعات سیستم ها می شود .

از طرف دیگر توزیع دیجیتال دیتای مالتی مدیا دارای چندین عیب نیز می باشد .دیتای

دیجیتال بدون هیچ گونه کاهش کیفیت و محتوا قابل کپی کردن می باشد . این ویژگی

مشکل بزرگی در زمینه مالکیت معنوی و حقوق کپی رایت مالکین می باشد .

واتر مارکتینگ یک راه حل برای حل مشکل ذکر شده می باشد که به عنوان جاسازی کردن

غیر قابل مشاهده دیتای دیجیتال در دیتای مالتی مدیای میزبان قابل توصیف است .

در این گزارش مشهورترین روش های واترمارکینگ و تشخیص واترمارکینگ ها و ویژگی

آنها رابررسی خواهیم کرد .

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 2039 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 71





کلمات کلیدی : پایان نامه نهان نگاری دیجیتال , نهان نگاری دیجیتال , موضوع نهان نگاری دیجیتال , پایان نامه نهان نگاری دیجیتال , مقاله نهان نگاری دیجیتال , سمینارنهان نگاری دیجیتال , تحقیق نهان نگاری دیجیتال
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

فناوری های فراپهن باند با ایجاد ارتباطات بدون سیم با سرعت انتقال بسیار بالا، به عنوان طلایه دار روش های ارتباطی بی سیم مطرح هستند.

علاوه بر کاربردهای پر سرعت، فناوری فراپهن باند به دلیل مصرف توان و پیچیدگی کمتر به عنوان جایگزین بسیار کم هزینه ای برای سیستم های انتقال اطلاعات کنونی است.

در این پایان نامه، سعی بر معرفی چندین روش طراحی فرستنده فراپهن باند شده است و در نهایت با بررسی طرح های انجام شده، طرحی نهایی با رفع نقایص و بهینه سازی طرح های گذشته پیشنهاد شده است. سرانجام کلیه روش های پیشنهادی با یکدیگر مقایسه خواهند شد.

خلاصه ای از مطالب فصل های این پایان نامه به صورت زیر است:

در فصل اول به معرفی کلی فناوری فراپهن باند می پردازیم. اصول دریافت و ارسال اطلاعات را بررسی می کنیم و مزایای این فناوری نسبت به روش های متداول را مقایسه خواهیم کرد.

در فصل دوم با انواع روش های ارتباطات بی سیم، تکنیک های متداول مدولاسیون آشنا خواهیم شد و در میان آنها به معرفی تکمیلی «فراپهن باند»، چگونگی سیگنال های مورد استفاده و نحوه انتقال اطلاعات می پردازیم.

در فصل سوم، روابط پایه ریاضی برای تشکیل پالس های گوسی فراپهن باند، به عنوان مقدمات نظری طراحی بحث شده است.

در فصل چهارم سه طرح اصلی با مدولاسیون یکسان جابه جایی پالس به عنوان اساس کار طراحی نهایی، تشریح شده اند. از سه روش ارایه شده در این فصل، طرح اول به عنوان یک فرستنده کاربردی ساده مورد مقایسه قرار می گیرد. طرح دوم که در واقع پایه طراحی نهایی این پایان نامه است، با هدف بیان نقاط ضعف و قوت طرح اولیه ارایه شده است.

در نهایت طرح سوم که به دلیل دارا بودن پایین ترین سطح توان مصرفی نسبت به تکنولوژی های گذشته، انتخاب شده است. این خصوصیت مهم، دلیل موجهی است که ما را بر آن داشت که این روش در تکنولوژی 0.18 و توسط SPICE تحلیل و شبیه سازی کنیم و از نتایج آن برای مقایسه نهایی بهره می گیریم.

در پایان فصل پنجم بر پایه دومین روش طراحی در بخش گذشته و همچنین با بهره گرفتن از برخی تکنیک های کاهش توان در طرح سوم، اقدام به طراحی نهایی نموده ایم. علاوه بر آن نگاهی نیز به محدوده مجاز استاندارد FCC داریم تا خروجی مدار درون محدوده مجاز قرار گیرد.

در انتها تمام روش های پیشنهادی برای نتیجه گیری مورد مقایسه قرار می گیرند.

نتایج شبیه سازی نشان خواهد داد که فرستنده پیشنهادی با دارا بودن بیشترین سطح ولتاژ خروجی به میزان 200mV، پایین ترین سطح توان مصرفی یعنی 2mV را داراست که پیشرفت قابل ملاحظه ای در طراحی فرستنده های کم توان است.

1-1- مقدمه

امروزه، بازار سرگرمی های شبکه ای خانگی با سرعت زیادی در حال توسعه می باشد. مصرف روزافزون تجهیزات دیجیتالی مانند DVD Player ها، تلویزیون های ماهواره ای، اینترنت باند وسیع و غیره لزوم وجود یک لینک انتقال اطلاعات مطمئن برای فواصل کوچک (چندین سانتیمتر تا حدود ده متر) و ظرفیت بالا (بیش از 100Mbit/s) را مطرح می کند. خصوصیت «قابل حمل بودن» یکی از قابلیت های کلیدی بیشتر کاربردهای جدید می باشد و این مساله باعث می شود که بهینه سازی توان مصرفی یک نیاز ضروری شود. هزینه ها و قیمت نیز فاکتور بسیار مهمی در کاربردهای پر طرفدار است.

لینک های رادیویی «فراپهن باند»، پتانسیل پیاده سازی کلیه موضوعات مطرح شده را دارد. همه موارد فوق این روش جدید ارسال را به کاندید بسیار مناسبی برای کاربردهای شبکه ای مانند شبکه های محلی بی سیم WLAN، شبکه های شخصی بی سیم WPAN و یا WBAN (Wireless Body Area Network تبدیل می کند. «فراپهن باند» در واقع مبحث جدیدی نمی باشد. این روش در دهه 60 به جهان علم عرضه شد و اولین بار برای مطالعه بر روی تاثیرات ناپایدار شبکه های مایکرو ویو مورد استفاده قرار گرفت. امروزه، مطالعات جدیدی با هدف توسعه استفاده از این روش در ارسال بی سیم اطلاعات برای کاربردهای مصرفی در حال انجام است.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .


فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 7905 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 114




کلمات کلیدی : پایان نامه تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA , تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA , تحقیق و بررسی آخرین متودهادر FPGA , مقاله تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA , پایان نامه تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA , سمینار تحقیق و بررسی آخرین متدها در FPGA
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

مهندسی برق – الکترونیک

عنوان:

بررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

در این سمینار به بررسی انواع سیستم های مکاترونیکی بکار گرفته شده در ربات های امدادگر پرداختیم. از جمله سیستم های حرکتی و بازو های مکاترونیکی بکار رگفته شده در ربات های امدادگر که جهت انجام عملیات خاص بکار گرفته می شده اند. همچنین انواع سیستم های مکانیکی حرکتی نیز مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت سیستم های الگترونیکی و کنترلی این گونه از ربات ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. از جمله سیستم های مورد بررسی قرار گرفته می توان سیستم های تامین انرژی مخابراتی و سیستم های کنترلی را می توان اشاره کرد. همچنین در مورد سیستم های مکان یابی و نقشه سازی بررسی انجام گرفت و در خصوص سیستم های مکان یابی با استفاده از ناوبری اینرسی و بکار گیری پردازش تصویر جهت مکان یابی نیز بررسی انجام گرفت.

مقدمه

در این سمینار ربات های امدادگر مورد بررسی قرار گرفتند. این ربات ها از نوع ربات های متحرک بوده و در آینده ای نزدیک در صوانح می توانند کاربرد بسیار زیادی داشته باشند. در فصل اول ابتدا انواع ربات ها مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت ربات های امداد گر نیز تعریف شده و انواع این ربات ها نیز مورد بررسی قرار گرفتند. سپس در فصل دوم انواع این ربات ها با جزئیات بیشتر بررسی شده و به محیط مسابقات برای این ربات ها نیز اشاره شده و انواع مصدم هایی که در این مسابقات جهت امتحان کردن و رقابت کردن بین انواع سیستم های این نوع ربات ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. پس ارز آن در فصل سوم
ربات های نیمه هوشمند مورد بررسی قرار گرفته و انواع سیستم های حرکتی مکانیکی و الکترونیکی و کنترلی این ربات ها مورد بررسی قرار گرفته است و در انتها در فصل چهارم بررسی بر روی ربات های تمام هوشمند انجام گرفت. که در این بررسی سیستم های بسیار پیچیده کنترلی و مکان یابی و نقشه سازی بکار گرفته شده در این ربات مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین در انتها انواع سیستم های حسگر و سنسوری این سیستم ها مورد بررسی قرار داده شد.

فصل اول: کلیات

1-1) پیشگفتار

در این سمینار نوع خاصی از ربات ها یعنی ربات های امداد گر (Rescue Robot) را بررسی کرده و به انواع آنها از نظر ساختار های مکاترونیکی (الکترونیکی و مکانیکی) اشاره کرده و آنها را مورد نقد قرار خواهیم داد سپس در مورد انواع سیستم های بکار رفته جهت موقعیت یابی ربات (Localization) پرداخته و به بررسی عمیق تر یکی از روش های به کار رفته خواهیم پرداخت. همچنین به بررسی سخت افزاری سنسور IMU خواهیم پرداخت و پس از آن به بررسی یکی از جدید ترین روش ها یعنی Optical Flow خواهیم پرداخت که از نظر پیاده سازی دارای گسترده بسیار زیادی بوده و کاربرد بسیار زیادی در Mobile Robot ها خواهد داشت.

از نظر سخت افزاری نیز به دلیل حجم گسترده پردازش و نیاز شدید به سرعت بالا مستلزم سخت افزار مناسب و الگوریتم های بهینه ای می باشد که بررسی اجمالی ای در این سمینار در مورد آن خواهیم داشت.

2-1) مقدمه ای بر انواع ربات ها

ربات ها در بسیاری از موارد در حال گسترش بوده و جای بشر را در بسیاری از زمینه ها در حال جایگزین شدن و بدست گرفتن امور می باشند. زیرا دارای خواصی می باشند که می توان به بعضی از آنها به صورت زیر اشاره نمود:

1- ربات ها توانایی کار کردن در محیط ها خطرناک را دارا می باشند.

2- ربات ها قادر به کار کردن به مدت بسیار زیاد و محیط های دشوار هستند.

3- ربات ها نیاز چندانی به استراحت ندارند.

4- ربات ها قادر به تشخیص و واکنش دقیق توسط سنسور های خود می باشند.

بطور کلی می توان ربات ها را به دو دسته مهم که مربوط به موضوع این سمینار می شود به صورت زیر تقسیم بندی نمود:

1- ربات های ثابت از نظر جابجایی

2- ربات های متحرک (Mobile Robot)

ربات امداد گر جزو دسته دوم یعنی Mobile Robot می باشد و قادر به حرکت بوده می تواند بر حسب کاربرد هوشمند یا نیمه هوشمند باشد و در موارد مورد نیاز در صحنه های مختلف مانند آواره ها و خرابه ها به امداد و نجات آدمی کمک مناسب را انجام دهند.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .


فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 1542 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 58




کلمات کلیدی : پایان نامه بررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر , بررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر , پایان نامه بررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر , مقاله بررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر , سمیناربررسی سیستم های مکاترونیکی بکار رفته در ربات های امدادگر

  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
“M.Sc” سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی برق – کنترل
عنوان
بررسی روشهای کنترل سیستم های سوئیچ شونده

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده
سیستمهای هایبرید دسته ای از سیستمهای گسسته هستند که در عین اینکه با رویداد تحریک می شوند دارای دینامیک نیز هستند در صنعت، سیستمهایی با مشخصات سیستمهای هایبرید دیده می شود که نمی توان آنها را به صورت یک سیستم زمان پیوسته معمولی در نظر گرفت.کاربرد سیستمهای هایبرید در کنترل سیستمهای قدرت ، رباتها وصنعت خودروسازی می باشد. در طبیعت نیز سیستم هایی با این خواص دیده می شوند.
سیستم های سوئیچ شونده که دسته ای از سیستمهای هایبرید می باشند محور اصلی این سمینار است. رفتار دینامیکی مورد نظرسیستم با تعداد محدودی از مدلهای دینامیکی ، که نوعا از مجموعه ای از معادلات دیفرانسیل یا تفاضلی به همراه مجموعه ای از قوانین گسسته که بر این مدلها حاکم می با شند، تشکیل شده است. این قوانین سوئیچینگ با عبارات منطقی یا سیستمهای رویداد گسسته و با روشهایی مثل آتوماتا ،پتری نت و… مدل می شوند.

مدلسازی سیستم کمک می کند تا رفتار آن را بررسی نماییم. قطعا یک هدف مهم از بررسی این سیستمها ، کنترل سیستمهایی است که در صنعت وجود دارند وبه صورت سیستمهای هایبرید مدل می شوند. ما نیز در ادامه کار به بررسی روشهای مختلف کنترلی این سیستمها از جمله کنترل غیرخطی ، بهینه ، مقاوم و …. می پردازیم.

مقدمه
موضوع موردبررسی دراین سمینارکنترل سیستمهای سوئیچ شونده است که این سیستمها حالت خاصی از سیستمهای هایبرید می باشند. از تعریف سیستمهای هایبرید میدانیم سیستمی است که رفتار دینامیکی آن از بر هم کنش دینامیکهای گسسته و پیوسته شکل می گیرد. این گسستگی می تواند هنگام تغییر وضعیت سیستم از یک مود به مود دیگر و یا در خلال یک حالت به خصوص از آن ، به صورت پرشی ناگهانی ظاهر شود .برای سیستم سوئیچ شونده نیز می توان چنین تعریفی را ارائه نمود، با این تفاوت که در اینجا دیگر پرش در حین یک حالت به خصوص وجود ندارد. همین تفاوت سبب گردیده کنترل این سیستمها از سیستمهای هایبرید آسانتر باشد.

درکنترل سیستمهای پیوسته اصولا دو هدف کلی مد نظر است، یا می خواهیم سیستم خصوصیات عملکردی مطلوب داشته باشد یا اینکه می خواهیم آن را پایدار نماییم. بنابراین با استفاده از روشهای کنترلی مختلف سعی می کنیم که سیستم به خصوصیات مطلوب که مورد نظر ماست برسد ، اکنون در خصوص سیستمهای سوئیچ شونده نیز با در نظر داشتن این هدف به سراغ بحث کنترل می رویم تا بتوانیم با روشهای مختلف آن وچگونگی استفاده از این روشها برای دست یافتن به آنچه مطلوب است آشنا شویم. روشهای مختلفی برای کنترل این سیستمها پیشنهاد شده است که کنترل بهینه ، نظارتی ،غیر خطی وپیش بین از آن جمله است، در ادامه به بررسی این روشها می پردازیم.

ساختار کلی این سمینار به این صورت است: ابتدا با مفهوم رویدادوسیستم گسسته رویدادی آشنا می شویم ، سپس به تفصیل در مورد سیستمهای سوئیچ شونده وانواع مختلف آن وروشهای مدلسازی آن می پردازیم ودر نهایت کنترل سیستمهای سوئیچ شونده وروشهای مختلف آن مورد بررسی قرار گرفته وروشهای مختلف را با هم مقایسه ومزایا ومعایب آنها را بر می شماریم.

فصل اول

مفهوم رویداد و سیستم گسسته رویدادی

1-1- مقدمه

هر گاه فضای حالت سیستم به طور طبیعی به صورت یک مجموعه گسسته توصیف شود و تغییرات در حالتها تنها در زمانهای گسسته روی دهد ،این تغییر حالتها را رویدادو سیستم را سیستم گسسته رویدادی می نامیم . در این فصل ابتدا به بررسی خصوصیات این سیستمها پرداخته و سپس با ارائه چند مثال سعی می نماییم به درک عمیق تری از سیستم دست یابیم.

1-2- مفهوم رویداد

رویداداز نظر شهودی مفهومی قابل درک می باشد لذا تنها به بررسی خصوصیات آن می پردازیم رویداد ممکن است در نتیجه اتفاقی خاص مانند فشردن یک کلید توسط یک شخص ،اتفاقی خارج از کنترل ما که توسط طبیعت دیکته می شود ویا برآورده شدن چندین شرط به طور همزمان ایجاد شود.

در اینجا رویداد با حرف e و مجموعه رویدادهایی که امکان اتفاق افتادن دارند با E نشان داده می شوند که مجموعه E مجموعه ای گسسته است.

پیاده روی تصادفی مثالی مناسب از این مبحث است. پیاده روی را می توان به صورت حرکت ذره ای در نظر گرفت که در هر واحد زمان در یکی از چهار جهت اصلی حرکت می کند. فرض می کنیم جهت حرکت به صورت تصادفی و مستقل از مکان فعلی انتخاب شود. حالت سیستم تابعی از دو متغیر حالت مکانی در فضای دو بعدی در نظر گرفته می شود که تنها مقادیر صحیح را به خود می گیرند. این به آن معنا است که فضای حالت گسسته است.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .


فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 743 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 78




کلمات کلیدی : پایان نامه بررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده , بررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده , پایان نامه بررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده , مقاله بررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده , سمیناربررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده , تحقیق بررسی روشهای کنترل سیستمهای سوئیچ شونده
  • رضا واحدی
  • ۰
  • ۰


 

دانشگاه آزاد اسلامی

واحد تهران جنوب

دانشکده تحصیلات تکمیلی

سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش کنترل

عنوان:

بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها

برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود

تکه هایی از متن به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده:

ناپایداری های آئرودینامیکی فلو می توانند کمپرسور را بطور جدی آسیب رسانند و ناحیه عملکرد سیستم را محدود نمایند بنابراین بایستی برای اجتناب از آنها چاره ای اندیشید. ناپایداری سرج عبارتست از نوسانات یکبعدی که منجر به افـزایش فـشار و فلـوی جرمـی کمپرسـور مـی گردد.سرج ناحیه کاری سیستم را به شدت تحت تاثیر قرار داده و راندمان آن را کاهش می دهد و نهایتـا منجر به آسیب جدی کل سیستم می گردد. این پدیده در نرخ های فلوی جرمـی کـم کمپرسـور رخ مـی دهد و نتیجه آن ایجاد نوسانات با دامنه بزرگ در فشار و نرخ فلوی جرمی خروجی از کمپرسور است. تاکنون کارهای زیادی برای حذف مشکل سرج انجام شده است و بیشتر این کارها بر اساس کـار گرایتـزر (1976) و موره (1986) می باشند. زیرا این افراد اولین کسانی بودند که مدلهای دینامیکی را برای آنـالیز و طراحی سیستمهای کنترل جهت سیستمهای فـشرده سـازی و پایدارسـازی آنهـا ، پیـشنهاد نمودنـد و مدلهای ارائه شده توسط آنها بطور گسترده ای مورد استفاده و بهـره بـرداری سـایر محققـین ایـن زمینـه کاری قرار گرفته است. در این مجموعه هدف ما بررسی مدلهای مختلف و همچنین کنترلرهای بکار رفتـه جهت کنترل پدیده های ناپایداری فلو در کمپرسورها می باشد.

مقدمه:

کمپرسورها به دلیل کاربرد گسترده ای که در صنایع مختلف برای فشرده سازی و انتقال گازها دارند از اهمیت ویژه ای بر خوردارند. پدیده سرج که یک ناپایداری فلو در کمپرسورها به حساب می آید، ناحیـه عملکرد سیستم فشرده سازی را محدود می نماید و مانع از دستیابی به حـداکثر رانـدمان کمپرسـور مـی شود. لذا کنترل این پدیده از مدتها قبل در کـانون توجـه محققـان قـرار گرفتـه اسـت . تـاکنون روشـهای مختلفی جهت کنترل این ناپایداری در کمپرسورهای محوری و گریز از مرکز پیـشنهاد گردیـ ده اسـت. بـا توجه به کاربرد کمپرسورهای محوری در موتورهای جت و هواپیما، بیشتر کارهـا در زمینـه کنتـرل سـرج مربوط به کمپرسورهای محوری می باشد، در این مجموعه ما روشهای نوین کنترل سرج در کمپرسورهای محوری و سانتریفیوژ را که مبتنی بر کنترل فعال می باشند بررسی می نماییم.

 


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

فرمت فایل: pdf

حجم فایل: 2103 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 122





کلمات کلیدی : پایان نامه بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها , بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها , مقاله بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها , پایان نامه بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها , سمیناربررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها , تحقیق بررسی روشهای کنترل پدیده سرج در کمپرسورها
  • رضا واحدی